dag 5 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Malicete Horde - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Malicete Horde - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: Akela

Blijf op de hoogte en volg Malicete

23 Juli 2014 | Nederland, Nederland

dag 5– Woensdag 23 juli 2014

Het was de warmste dag tot nu toe, behalve zaterdag dan. Iedereen was vroeg wakker ondanks dat iedereen gister lekker moe was na het zwemmen in het meer. Ze waren ook een uurtje vroeger naar bed.
Bij de opening werd aan de welpen verteld dat het een nationale dag van rouw is en dat daardoor de vlag halfstok ging.

Nadat er weer twee coupletten bij het kamplied waren gezet en geoefend kwam de detective langs met de codes. Iedereen had gister natuurlijk voor zijn eigen nest een ontcijfer sleutel gesmokkeld en alle lettertjes moesten nu op volgorde worden gezet.

Na een half uurtje puzzelen en vertalen bleek dat het een brief was van de dader. Daarin stond dat hij/zij de kluis had proberen leeg te roven omdat hij het niet kon aanzien hoe de baron en barones altijd maar luierden en zwommen in het geld. Het is dus iemand uit het huishouden! Ook stond erin dat de boef de baron helemaal niet wilde kipnappen maar dat de baron hem had betrapt en daardoor moest de baron wel mee.
De kluis wilde ook niet open en de baron wilde niet de code vertellen. Omdat het motief geld was verdacht hij meteen de barones die meer interesse had in haar eigen kluis dan het welzijn van haar man.

De detective ging zaakjes regelen zodat hij haar kon verhoren. Omdat we toch een vrije middag hadden zijn we lekker naar het open lucht zwembad geweest. Het was een geweldig feest met opblaasballen en krokodillen. Alle welpen werden door de lucht geslingerd. Na een kort ritje terug, gingen we lekker de patatjes eten die Chil voor ons had gehaald.

Alle welpen werden rond half 8 bij elkaar gefloten omdat er hard geschreeuw werd in het clubhuis. Een woedende en gefrustreerde detective kwam naar buiten gestormd en zei dat de reden dat hij te laat was, was dat hij en de hulp agent de barones aan het verhoren werden. Ze wilde alleen niets zeggen!

We mochten er allemaal bij zitten zodat de detective genoeg getuigen had om haar te kunnen arresteren. Plotseling ging het enige kleine lampje in de kamer uit en ging het alarm af. De kluis was onder onze neus leeggeroofd. Het was toch niet de barones! De detective is snel weer naar binnen gegaan om een sporen onderzoek uit te voeren en de welpjes zijn maar gauw gaan slapen.

Wat een spanning!

P.S. Akela gaat er vanuit dat iedereen op tijd kan komen vrijdag. Mocht er onverhoopt iets gebeuren, laat het dan even weten dan kunnen wij er rekening mee houden.

• 23 Juli 2014 - 22:59

Eva (moeder Thijs ):

Thijssie! ? Waarom een trui met lange mouwen.. gekke jongen! ;-)

• 24 Juli 2014 - 00:09

Opa Dick Van RFi:

Ik ben wel benieuwd hoeveel geld er in de kluis zit.

• 24 Juli 2014 - 08:03

Barbara (Rick):

Spannend! en weer heel erg leuk om te lezen. Hoop dat het allemaal goed komt. Ennuh Akela, wij komen vrijdag met 2 personen.

• 24 Juli 2014 - 14:41

Eva:

Oh ja, Akela; wij komen Thijs met z'n 3tjes ophalen..

• 25 Juli 2014 - 07:11

Esther (mama Manu):

Wat een ontknoping zal het worden! Oma komt met Manu zijn broer Manu halen. Veel plezier nog vandaag!!