Dag 3 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Malicete Horde - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Malicete Horde - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Akela

Blijf op de hoogte en volg Malicete

21 Juli 2014 | Nederland, Nederland

dag 3– Maandag 21 juli 2014

Het is de derde dag alweer, de welpjes worden al langzaam wat later wakker (joepie). De nacht was veel koeler, na aanschaf van een airco en een ventilator!
Nadat we allemaal lekker hadden geslapen gingen we gauw ontbijten, openen en corveeën.

Een nieuw deel van het kamplied was weer geïntroduceerd en kwam de detective langs.
Hij was dit keer niet alleen, hij had de terreinjongen meegenomen. Die werd even stevig uitgehoord en toen bleek dat hij iemand had zien wegrennen op zaterdagmiddag! Hij zag dat hij in de richting van het bos rende en heeft ons route kaarten gegeven om het meest bewandelde pad te lopen en te zoeken voor aanwijzingen.

Elk nest vond een aanwijzing: hints over een huishoudbeurs in de RAI, een etiquette boekje, een waslijst aan klusjes en een kortingsbon voor een zwart net pak. We verdachten meteen de butler. De welpen konden voor iedereen, in het huishouden van de barones, wel een alibi bedenken en dus moet het eerst langs de detective.

Aan het einde van de hike waren de welpen aangekomen bij een natuurlijke burcht waar we met zijn alle stratego hebben gespeeld. Mang en Jacala dachten dat hun team had gewonnen omdat ze de meeste vlaggen hadden, maar de schoonheidsprijs ging naar Quwe, Chua en Akela.

Eenmaal terug gekomen konden alle welpen lekker even uitrusten. Een aantal stoere welpen werden niet terug gereden met de auto maar zijn samen met Qu-calla (Quwe&Jacala) terug gelopen naar het clubhuis. Ook was er feest vandaag, Joris was vandaag jarig. De leiding was ervan overtuigd dat hij 8 was geworden maar Joris hield vol dat hij 11 geworden is.

Na een heerlijke macaroni zijn we lekker gaan douchen en is als verrassing de bingo klaar gezet. Vele mooie prijzen zijn gewonnen, wellicht spelen we nog een keertje.

Nu luidt het devies: Slapen, slapen en slapen.

• 21 Juli 2014 - 20:22

Eva:

Wat zou ik graag elke dag even stiekem om het hoekje willen kijken!
    Klinkt allemaal leuk en gezellig!

• 21 Juli 2014 - 21:19

Opa Dick:

Volgens mij hebben ze het in Bergen op Zoom goed naar de zin.
    Maar oh wat is het reuze spannend met die detective.
    Doorgaan welpen en ontmasker de dief.

• 21 Juli 2014 - 21:46

Hennie (oma Rafi):

Jeetje wat een spannend gebeuren.
    Ben benieuwd wanneer de inbreker herkend wordt, dat is vast nog een hele zoektocht voor de privé-detectives. Heeeeel veeeeeel suc6